ظریف: با وجود همه توطئه‌ها ، مردم ایران امروز سربلند ایستاده‌اند

چهار شنبه 12 خرداد 1400 - 18:48:8
ظریف: با وجود همه توطئه‌ها ، مردم ایران امروز سربلند ایستاده‌اند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود همه توطئه های قدرت ها،مردم ایران امروز همچنان سربلند ایستاده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی مجازی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره) با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی ایران در تحول نظام بین‌الملل، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) به خوبی نشان دادند قدرت مادی، تنها مولفه‌ تشکیل دهنده قدرت در جهان نیست و این اراده مردمی و نیروی اتکا بر مردم است که می‌تواند در نظام بین‌الملل نقشی سرنوشت‌ساز ایفا کند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه در غرب و شرق جهان هیچ قدرتی نمی‌خواست انقلاب اسلامی ایران پیروز شود، افزود: امام خمینی(ره) نشان داد که با اتکا به خواست مردم، می‌توان بر قدرت مادی ابرقدرت‌ها فائق آمد و سرنوشتی خلاف خواست آنان رقم زد.

ظریف گفت: هرچقدر قدرت‌های بزرگ، متکی بر قدرت‌های مادی خود، توان آسیب زدن به دیگر کشورها و اعمال فشار علیه آن‌ها را داشته باشند، نمی‌توانند سرنوشت و اوضاع جهان را به طور کامل به کنترل خود درآوردند، همانگونه که انقلاب اسلامی نشان داد که با باور به مردم و ایمان به قدرت برتر الهی، می‌توان بر طرح‌های ابرقدرت‌ها فائق آمد.

وزیر امور خارجه ایران با یادآوری توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران، تصریح کرد: ایران در طول چهار دهه گذشته با چالش‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ اقتصادی و انواع تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی، تروریسم نظامی، تروریسم زیست محیطی و تروریسم درمانی روبرو بوده است، اما اکنون با وجود تمام این فشارها، سرفراز ایستاده است.

ظریف با اشاره به پاسخ قاطع مقاومت فلسطین به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: آنچه اکنون صهیونیست‌ها را به ناتوانی گنبد آهنین رسانده است، باور مردم فلسطین به توانایی خود و به حق خود برای دفاع در برابر سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتاید رژیم صهیونیستی است.

در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، کنفرانس تخصصی بین المللی پیرامون اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) روز چهارشنبه در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 خرداد 1400 - 18:47:58