هشدار هاآرتص: اسراییل با خطر تجزیه مواجه است

سه شنبه 4 خرداد 1400 - 18:45:43
هشدار هاآرتص: اسراییل با خطر تجزیه مواجه است

تهران - الکوثر: روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: با شرایط فعلی اسراییل به سرنوشت یوگسلاوی سابق دچار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با تشدید شکافهای داخلی در بین اشغالگران قدس چند روز پس از شکست در جنگ با فلسطینیها روزنامه هاآرتص هشدار داد وضعیتی مشابه یوگسلاوی در انتظار اسرائیل است.

این روزنامه صهیونیستی در سرمقاله خود نوشت لبریز شدن خشم اسرائیلی های فلسطینی تبار، غافلگیرکننده و شبیه جنگ داخلی است و بیم آن می رود که اسرائیل را به مانند یوگسلاوی سابق به سمت فروپاشی سوق دهد.

گریک رومن مدیرکل انجمن اسرائیلی خاورمیانه نیز گفت احساس شکست تمام جامعه اسرائیل را فراگرفته و این شکست، تلخ و دردناک است. آلوف بِن تحلیلگر باسابقه این رژیم هم اذعان کرد جنگ غزه بدترین شکست تاریخ اسرائیل بود.

همزمان با افزایش انتقادهای داخلی از عملکرد دولت صهیونیستی، یوسی کوهن مدیر سازمان جاسوسی این رژیم از کار برکنار شد. نظامیان اشغالگر نیز برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی در جنگ غزه؛ صدها فلسطینی دیگر را در قدس اشغالی و کرانه باختری بازداشت کردند. شمار بازداشت شدگان دیروز و امروز از دو هزار و 500 نفر فراتر رفته است. اما جو بایدن رییس جمهور آمریکا در راستای حمایت از اشغالگران قدس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خود را راهی منطقه کرد. این درحالی است که گروه های ملی و مردمی در کرانه باختری و نوار غزه از مردم خواستند در اعتراض به حمایت کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی، همزمان با سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی تظاهرات کنند.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 4 خرداد 1400 - 18:13:20