سه حمله به کاروان های نظامی آمریکا در عراق ظرف یکساعت

یک شنبه 2 خرداد 1400 - 12:29:19
سه حمله به کاروان های نظامی آمریکا در عراق ظرف یکساعت

تهران- الکوثر: پس از اعلام پایان آتش بس از سوی گروه های ضداشغالگری عراق که شنبه شب اعلام شد، امروز چهار کاروان نظامیان آمریکا در اولین روز پایان آتش بس، هدف بمب های کنار جاده ای قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با گذشت حدود دو ماه از گفت وگوی راهبردی بغداد با واشنگتن و آغاز نشدن خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق؛ "ستاد هماهنگی مقاومت عراق" با انتشار بیانیه ای، از افزایش حملات خود علیه نظامیان آمریکایی خبر داد. در همین راستا از بامداد امروز چهار کاروان حامل تجهیزات نظامیان آمریکا در نقاط مختلف عراق مورد هدف بمب های کنار جاده ای قرار گرفتند.

شبکه خبری «صابرین نیوز»، محل حمله به این کاروان های نظامیان آمریکایی را به ترتیب در "ناصریه"، "سماوة"، "دیوانیة" و "حلة" اعلام کرده است. سه حمله اخیر در کمتر از یکساعت رخ دادند.

این کاروان ها از جنوب عراق و از کشور کویت به خاک این کشور وارد شده و تجهیزات را به پایگاه های تحت اشغال خود در عراق یا سوریه می بردند.

بمب های کنار جاده ای غالبا با خسارات قابل توجهی همراه است که باعث اخلال در روند حرکتی این کاروان ها می شود.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

درحالیکه به طور تقریبی هر روز کاروان های لجستکی آمریکا در عراق که تجهیزات نظامی ارتش این کشور را جابجا می کردند، مورد هدف بمب های کنار جاده ای قرار می گرفتند، روزهای اخیر حملات علیه نیروهای آمریکا کاهش یافته بود.

همچنین حملات راکتی و پهپادی به پایگاه های تحت سیطره آمریکا در عراق نیز مدتی است، متوقف یا کمتر شده است.

نیروهای مقاومت عراق دیشب با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که "امتناع آمریکا از خروج از عراق این پیام واضح را برای ما ارسال کرده است که آنها فقط زبان زور را می فهمند" و اعلام کردند که حملات خود علیه منافع و مواضع آمریکا در کشورشان را آغاز و تشدید خواهند کرد تا "آمریکا را مجبور به خروج" کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 2 خرداد 1400 - 12:9:8