سازمان ملل خواستار تحقیق درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه شد

شنبه 1 خرداد 1400 - 16:50:26
سازمان ملل خواستار تحقیق درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه شد

تهران- الکوثر: کارشناسان سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن غیرنظامیان و کوچاندن اجباری فلسطینیان را مصداق بارز جنایت جنگی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق دادگاه کیفری بین المللی، لاهه، در مورد حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و سایر موارد نقض شدید حقوق بشر در غزه شدند.

کارشناسان سازمان ملل خاطرنشان کردند کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی ساکن شیخ جراح و سیلوان در بیت المقدس شرقی اشغالی جرقه‌ای بود که آتش یک جنگ همه جانبه را روشن کرد. جنگی که در آن ۲۲۲ نفر از جمله ۶۳ کودک در غزه شهید شدند و بیش از ۴۵۰ ساختمان در این باریکه به طور کامل توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی تخریب شده یا متحمل آسیب جدی شدند.

بنا به اعلام کارشناسان سازمان ملل به علت تفاوت قابل ملاحظه در سطح نیرو‌های جنگی، قربانیان این درگیری به شکل نامتناسبی، فلسطینیان نوار غزه هستند که بیش از ۷۴ هزار تن از آن‌ها که اکثریت‌شان زنان و کودکان هستند، آواره شدند.

این کارشناسان افزودند: درگیری غزه منجر به موج جدیدی از تخریب جمعی بی سابقه خانه‌ها، اماکن غیرنظامی و زیرساخت‌ها، از جمله شبکه‌های برق در غزه و حملات موشکی بی رویه یا عمدی به مواضع غیرنظامیان و مناطق مسکونی در غزه شد که نقض بین المللی معیار‌های حقوق بشر است.

کارشناسان سازمان ملل همچنین بمباران بی رویه یا عمدی غیرنظامیان، برج‌های غیرنظامی، موسسات رسانه‌ای و اردوگاه‌های پناهندگان در غزه را مصداق جنایات جنگی اعلام کردند.

بنا به آمار وزارت بهداشت فلسطین در جریان جنگ ۱۱ روزه در نوار غزه، صرف نظر از آمار مجروحان دست کم ۶۳ کودک فلسطینی جان خود را از دست دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 1 خرداد 1400 - 16:49:54