رونمایی از قدیمی‌ترین نشریه آستان قدس رضوی در مشهد

چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400 - 9:36:40
رونمایی از قدیمی‌ترین نشریه آستان قدس رضوی در مشهد

تهران _ الکوثر : از قدیمی‌ترین نشریه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دار مراسم رونمایی از این اثر فرهنگی گفت: "نامه آستان قدس" نشریه‌ای فرهنگی، دینی و خبری است که در تیرماه 1339، به همت محمد مهران، نایب‌التولیة وقت آستان قدس رضوی که شخصیتی مطبوعاتی داشت به چاپ رسید و نخستین نشریه رسمی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که چاپ آن تا سال 1355ادامه داشت.

ابراهیم حافظی افزود: معرفی فعالیت‌ها، خدمات، ابنیه، اماکن و نفایس آستان قدس رضوی و طرح مسائل اخلاقی، اعتقادی و اسلامی از جمله اهداف و رویکرد‌های فرهنگی و دینی آن است.

وی گفت: احمد گلچین معانی، محمد تقی دانش‌پژوه، محمدتقی شریعتی، محمد مهران و کاظم مدیرشانه‌چی از جمله نویسندگان دانشمند و فاضل این نشریه هستند که در زمان حیات خود با آن همکاری می‌کردند.

رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در این مرکز بیش از 34 هزار عنوان روزنامه و مجله وجود دارد که تعداد 180عنوان نشریه آن، چاپ آستان قدس رضوی است.

حافظی، "نامه آستان قدس" را آغازگر رسمی انتشار مطبوعات در آستان قدس رضوی دانست و گفت: جریده‌نگاری در مشهد از سال 1279 شمسی با انتشار روزنامه ادب آغاز شده بود و پس از آن نشریات متعددی در مشهد و دیگر شهر‌های استان خراسان بزرگ به چاپ رسید که "نامه آستان قدس" یکی از آن‌ها است. سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی شامل کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه تخصصی در حرم مطهر رضوی و ۵۸ کتابخانه وابسته در دیگر نقاط کشور است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 22:11:27

دسته بندی :