شلیک ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی

یک شنبه 26 اردیبهشت 1400 - 17:11:6
شلیک ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی

تهران- الکوثر: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توقف زندگی روزمره و تعطیلی بسیاری از مراکز اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی از وحشت موشک‌های مقاومت خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۱۲۰ فروند موشک  از نوار غزه شلیک شد که ۵۵ فروند موشک از آن‌ها به طرف تل آویو و بئرالسبع شلیک شده بود.

 افزایش خسارت‌های مادی رژیم صهیونیستی در پی حملات موشکی مقاومت فلسطین
در حالی که خسارت‌های مادی وارد شده به رژیم صهیونیستی در درگیری‌های اخیر در حال افزایش است، یکی از پایگاه‌های اقتصادی این رژیم اعلام کرد بهای مقابله با یک موشک مقاومت حدود صد هزار دلار برآورد می‌شود و مقابله با موشک‌های مقاومت طی ۴۸ ساعت، به بیش از ۵۰ میلیون دلار می‌رسد.
 رژیم اشغالگر اسرائیل به سبب حملات موشکی فلسطین، متحمل خسارت‌های سنگین شد و این موشک‌ها به ویران شدن تعداد زیادی از ساختمان‌ها و خودرو‌ها و همچنین وارد شدن خسارت به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، توقف حرکت قطار‌ها و به حالت تعلیق درآمدن فعالیت فرودگاه ها، سقوط بورس و تعطیلی کارخانه‌ها در شهرک‌های اطراف نوار غزه منجر شد.
بیش از دو هزار موشک از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و به نوشته خبرگزاری فرانسه، رژیم اسرائیل برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ در معرض این میزان از خسارت‌ها قرار گرفت. ویرانی منازل و منهدم شدن خودرو‌ها و هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی از خسارت‌های وارد شده به این رژیم است. به گفته برخی منابع، خط لوله نفتی و گازی که از بندر ایلات تا شهر اشغالی عسقلان کشیده شده و یکی از مهم‌ترین طرح‌های عادی سازی روابط میان رژیم اشغالگر اسرائیل با برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در چارچوب به اصطلاح توافق‌های آبراهام بود، هدف موشک‌های قسام قرار گرفت. این به معنای فروپاشی همه این طرح‌ها برای صادرات نفت و گاز از طریق این خط است.

توقف زندگی روزمره در سرزمین های اشغالی
موشک‌های مقاومت همچنین به تعطیلی بسیاری از مراکز اقتصادی رژیم اشغالگر منجر شد. قطع برق، توقف حرکت قطار‌ها در تل آویو، توقف حرکت هواپیما‌ها در فرودگاه بن گوریون از جمله این خسارت‌ها است. همان طور که شلیک موشک‌های مقاومت به توقف عمل در منطقه استخراج گاز طبیعی از دریای مدیترانه منجر شد.
حملات موشکی به تعطیلی حدود یک چهارم کارخانه‌های رژیم اشغالگر در مناطق اطراف غزه انجامید که توقف فعالیت این کارخانه‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برآورد شد. این حملات همچنان به کاهش بی سابقه معاملات تجاری و اقتصادی در بورس منجر شد.
افزون بر این خسارت ها، به نوشته یکی از پایگاه‌های اقتصادی اسرائیلی، ارزیابی دقیق درباره بهای مقابله با یک موشک فلسطین، با استفاده از موشک‌های گنبد آهنین، حدود صد هزار دلار برآورد می‌شود. به طوری که بهای مقابله با موشک‌های مقاومت صرفا طی ۴۸ ساعت، به بیش از ۵۰ میلیون دلار رسید.
وزارت دارایی رژیم اشغالگر برآورد کرد که در صورت ادامه اصابت موشک‌ها به فلسطین اشغالی، میزان خسارت‌ها دو برابر شود و چه بسا خسارت‌های مالی به حد چندین میلیارد دلار برسد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


یک شنبه 26 اردیبهشت 1400 - 15:39:55