روزنامه صهیونیست: قدرت بازدارندگی خود را از دست دادیم

چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400 - 18:2:48
روزنامه صهیونیست: قدرت بازدارندگی خود را از دست دادیم

تهران- الکوثر: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد: قدرت بازدارندگی خود را از دست دادیم و محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی حماس پیروز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را در برابر جنبش حماس که به مدت پانزده سال مقاومت فلسطین را در منطقه تحت محاصره نوار غزه رهبری می‌کند، از دست داده است.
این روزنامه با اشاره به اینکه اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، بر اهمیت ترور «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس با هدف بهبود و بازسازی وجهه بازدارندگی اسرائیل تاکید کرد.
این روزنامه در خبری اصلی که توسط یوسی یهوشواع تحلیل گر مسایل نظامی آن تنظیم شده است ، اعلام کرد از منظر حماس اولین اتفاق از این دور از نبرد و درگیری‏، شلیک موشک به طرف قدس بود.
این کارشناس نظامی در گزارش خود افزود: اسرائیل در روزی که تصور می‌کند روز عید آن باشد، توان و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.
وی افزود: اسرائیل این بار اعلام کرد که پاسخ بسیار محکم و قوی خواهد بود و این سخنان و گفتار باید با ضمانت‌های محدود اتخاذ شود و باید متذکر شوم که سیاست کنترل و مهار تندرو‌ها که دولت با تشویق ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در پیش گرفت ‏، ما را به این شرایط و وضعیت رسانده است که در آن موازنه و تعادل به هم ریخته است و حماس ضربه و حمله اول را محکم و با قدرت آغاز کرد و اکنون خواهان توقف (به ادعای روزنامه) درگیریهاست، همانطوری که اسرائیل در حملات و درگیری‌های قبلی انجام داد.


به نوشته این روزنامه اسرائیلی، نتیجه آن نمایش تصاویر و صحنه‌های شرم آور برای نیرو‌های ماست که از برگزارکنندگان مراسم راهپیمایی پرچم‌ها در قدس چشم پوشی می‌کند و نمایندگان کنست اسرائیل از سالن پارلمان به طرف پناهگاه فرار می‌کنند و همزمان فلسطینی‌های قدس با موشک‌های غزه جشن می‌گیرند.
یدیعوت آحارونوت یادآور شد از لحاظ دستگاه امنیتی اسرائیل، این یک شکست اطلاعاتی بزرگ و پر هیاهو در سطح راهبردی و تاکتیکی است ‏چون طی هفته‌های طولانی همه روسای ارتش و سازمان اطلاعات اسرائیل ادعا می‌کنند که یحیی السنوار کنترل حماس را بر عهده دارد و او به دنبال تشدید تنش و بحران نیست و خواهان ادامه روند حل و فصل اختلاف‌ها با اسرائیل است.


به نوشته این روزنامه ‏، تا روز یکشنبه محافل عالی رتبه امنیتی اسرائیل می‌گفتند که یحیی السنوار همین سیاست را ادامه خواهد دارد و آتش و بحران نه در غزه بلکه در قدس شعله ور خواهد شد، اما مشخص شد که سرویس‌های اطلاعاتی ارتش و سازمان اطلاعات‏ اسرائیل برداشت درستی از توازن قوای داخلی (حماس) نداشتند که در داخل، فرماندهی و رهبری سازمان حماس بین السنوار و محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی حماس تغییر کرده است‏ و همانا محمد الضیف سیاست نسبتا مستقل و غافلگیر کننده‌ای را در پیش گرفت و ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در ارزیابی شان مبنی بر اینکه السنوار دست بالا را در تصمیم گیری خواهد داشت، شکست خوردند.
روزنامه اسرائیلی تاکید کرد پیروزی حماس و محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی آن بسیار مهم است و این مسئله بر آینده تاثیر خواهد گذاشت. به نوشته این روزنامه محمد الضیف بر انباشت قدرت نظامی تلاش کرد و این به یک داستان پیچیده و خطرناک تبدیل شد که برای طولانی مدت طرح‌ها و برنامه‌های ایجاد آرامش برای ساکنان شهرک‌های یهودی نشین در جنوب اسرائیل را در معرض تردید قرار می‌دهد.


این روزنامه در ادامه نوشت: پاسخ ندادن به آتشی که از صبح به طرف شهر سدیروت آغاز شد و پاسخ ناچیز به حملات موشکی جمعه شب دو هفته گذشته نشان داد که سیاست مهار و کنترل جواب نمی‌دهد و این سیاست در قدس موفقیت آمیز نبود و همانطور که شاهد هستیم در حال از دست دادن کنترل خود بر این شهر هستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400 - 16:28:7