پالتیکو: احتمال دارد برجام هرگز احیا نشود

سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 9:49:51
پالتیکو: احتمال دارد برجام هرگز احیا نشود

تهران- الکوثر: یک وبگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به روند کند پیشرفت‌ها در مذاکرات احیای برجام در وین گزارش کرد در صورتی‌که توافق هسته‌ای ایران در حال حاضر احیا نشود، احتمال می‌رود هرگز این توافق احیا نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه تحلیلی «پالتیکو» با اشاره به روند کند پیشرفت در مذاکرات درباره احیای برجام در «وین» گزارش کرد در صورتی‌که برجام در زمان فعلی احیا نشود، ممکن است هیچ‌وقت این اتفاق محقق نشود.

طبق این گزارش، دور چهارم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین روز جمعه هفته گذشته آغاز شد اما پیشرفت‌های اندکی در زمینه چگونگی رفع اختلافات برای لغو تحریم‌های ایالات آمریکا در قبال محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است.

این وبگاه آمریکایی سپس توضیح داد، علی‌رغم هفته‌ها مذاکره‌، دو طرف ایران و آمریکا همچنان درگیر این هستند که آمریکا در حال حاضر باید چه تحریم‌هایی را بردارد و همچنان اختلافاتی در خصوص اقداماتی وجود دارد که می‌بایست برای پیشرفت‌های هسته‌ای ایران از زمان خروج آمریکا از برجام در سال 2018 تاکنون در پیش گرفت.

این گزارش همچنین با اشاره به تأثیر روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در تاریخ 18 ژوئن (28 خردادماه) در تداوم مذاکرات برجامی ادامه داد که احتمال می‌رود که دور کنونی مذاکرات وین حداقل در این هفته ادامه داشته باشد.

پالتیکو ادامه داد، یکی از دیپلمات‌هایی که در زمینه مذاکرات وین فعالیت دارد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «زمانی‌که یک مدیر جدید (رئیس‌جمهور) در ایران روی کار بیاید، ممکن است امور بسیار پیچیده‌تر شود. هدف این دور چهارم (مذاکرات)، رسیدن به یک محتوای منسجمی است که شامل عناصر پایه‌ای و اساسی یک توافق می‌شود که البته این یک هدف بسیار بلندپروازانه است و تضمینی برای دستیابی به آن وجود ندارد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 9:49:3