عراقچی : همه تحریم ها باید لغو شوند

چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 10:26:28
عراقچی : همه تحریم ها باید لغو شوند

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، بر لغو تمامی تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "سیدعباس عراقچی" در گفتگو با "پرس تی وی" تصریح کرد، تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ اعمال شده‌اند، باید لغو شوند. 

"عراقچی" درباره تحریم‌های موسوم به "کاتسا" نیز گفت: ایران بر لغو همه تحریم‌ها از جمله کاتسا تاکید دارد.  

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران خاطرنشان کرد، مواضع ایران هیچ تغییری نکرده است؛ آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد. 

"سیدعباس عراقچی" در عین حال با اشاره به کارگروه سوم کمیسیون مشترک که از روز چهارشنبه در وین آغاز به کار می‌کند و پیش‌تر با عنوان کارگروه ترتیبات و توالی شناخته می‌شد، گفت: این کمیسیون بر روی اقدامات عملی یا متمرکز خواهد شد. 

عراقچی در ادامه اظهار داشت، وظایف این کارگروه علاوه بر بررسی نحوه راستی آزمایی و مدت زمان آن، تعیین «جدول زمانی» اقدامات همه طرف‌ها برای انجام تعهداتشان خواهد بود. 

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران نمی‌پذیرد گفت‌وگوها بدون نتیجه ادامه یابد، افزود، اگر احساس کنیم سایر طرف‌ها جدیت لازم را ندارند، گفت‌ وگوها را متوقف می‌کنیم.

عراقچی همچنین از همسانی مواضع چین و روسیه با ایران ابزار رضایت کرد و گفت: قبل از جلسه روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگوهای دو و سه جانبه با هیأت‌های چینی و روسی متوجه شدیم تقریبا در همه موارد با آنها اشتراک مواضع داریم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 10:26:21