وال استریت ژورنال خبرداد:

محاصره ناوهای آمریکایی توسط قایق‌های سپاه

سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 10:50:53
محاصره ناوهای آمریکایی توسط قایق‌های سپاه

تهران- الکوثر: یک نشریه آمریکایی از محاصره شماری از ناوهای آمریکایی توسط قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در آبهای جنوب خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شد سه قایق تندرو و یک کشتی معروف به هارت55 متعلق به سپاه پاسداران، به دو کشتی نیروی دریایی آمریکا که در حال گشت‌زنی در آب‌های بین المللی جنوب خلیج فارس بودند، نزدیک شدند. شناور بزرگتر بارها به سمن دو كشتی آمریكایی رفته و تا فاصله 65 متری به آنها نزدیک شده است.

مقام‌های نیروی دریایی آمریکا گفتند تعدادی از قایق‌های تندرو و یک کشتی سپاه پاسداران، 13 فروردین ماه سال‌جاری، به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شده و اقدام به اجرای مانور خطرناک کرده‌اند.

مقامات نیروی دریایی ارتش گفته‌اند که این رفتار کشتی ایرانی، کشتی‌های آمریکایی را مجبور به انجام مانورهایی برای جلوگیری از برخورد کرده است. شناورهای ایرانی نیز به مانورهای خود ادامه داده‌اند و به همین خاطر خدمه کشتی‌های آمریکایی به مدت سه ساعت اخطارهای متعددی ارسال کردند و خدمه کشتی بزرگتر ایرانی هم پاسخ‌هایی داده است اما مانورهای خطرناک ادامه یافته است.

به نوشته نشریه نام برده، این اولین حادثه از این گونه در طول یک سال گذشته است اما این حادثه با موارد مشابه قبلی تفاوت هایی هم داشت. در گذشته فقط قایق‌های تندرو ایرانی برای ایجاد مزاحمت به کشتی‌های جنگی آمریکایی نزدیک می‌شدند و تاکنون یک کشتی به بزرگی هارت 55 چنین کاری نکرده بود.

وال استریت ژورنال افزود، ایرانی‌ها به مدت دو سال با استفاده از قایق‌های کوچک تندرو به صورت مرتب چنین مانورهایی را انجام می‌دادند، اما در سال 2018 انجام چنین عملیاتی متوقف شد. در آوریل سال 2020 یک مورد حادثه مشابه گزارش شد و پس از آن تا یک سال نیروی دریایی سپاه از چین اقداماتی خودداری کرد اما اکنون بار دیگر این اقدامات را از سر گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 10:39:15