مشاور امنیت ملی عراق: هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود ندارد

یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 18:3:52
مشاور امنیت ملی عراق: هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود ندارد

تهران- الکوثر: مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه هیچ پایگاه خارجی در این کشور وجود ندارد، بر ضرورت خروج نیروهای بیگانه بر اساس جدول زمانی تعیین شده، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود ندارد و مأموریت ائتلاف بین‌المللی نیز مشورتی- آموزشی است.

الأعرجی افزود که عراق به نتایج دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی (با واشنگتن) پایبند است و درباره مسائل ملی نیز تصمیمات ملی اتخاذ می‌شود.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین گفت که خروج نیروهای رزمی بیگانه از کشور بر اساس جدول زمانی مورد توافق طرفین انجام می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، الأعرجی تصریح کرد که هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود ندارد و مأموریت ائتلاف بین‌المللی نیز یک مأموریت مشورتی-آموزشی است.

اخیرا ژنرال «کنت مک‌کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفته بود که آمریکا حضور خود در عراق را در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی حفظ خواهد کرد.

وی طی جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در حال حاضر از عراق خارج شویم. ما به تازگی یک گفت‌وگوی استراتژیک را با عراق انجام دادیم که قرار است یک چارچوب در اختیارمان قرار دهد و ما حضورمان را در بر اساس این گفت‌وگو حفظ خواهیم کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 17:19:58