قدرت نمایی پهپادهای ایرانی در پایش و حمله +فیلم

پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400 - 8:46:1

تهران- الکوثر: پهپادهای ایرانی با تهیه تصاویری واضح از ناو هواپیمابر آمریکایی و همچنین انهدام اهداف در حمله انتحاری، قدرت پهپادی ایران را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالیکه برخی منابع خبری چهارشنبه شب از پرواز پهپادهای سپاه پاسداران ایران بر فراز یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس خبر دادند، شبکه خبری «پرس تی وی» نیز گزارش داد پهپادهای ایران تصاویر دقیقی را از  یک ناو هواپیمابر آمریکا در آب‌های خلیج فارس گرفته‌اند.

به گزاش پرس تی‌ وی، سپاه پاسداران چهارشنبه فیلمی را در نمایش پیشرفت‌های خود در زمینه ساخت پهپادها منتشر ساخته است. این فیلم توسط دسته پروازی چهار پهپادی ضبط شده و جزئیات دقیقی را از تجهیزات نظامی و هواپیماهای مستقر در عرشه ناو هواپیمابر آمریکا به تصویر کشیده است. در این فیلم تصویر یک کشتی دیگر آمریکا نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش این منبع خبری، فیلم پخش شده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همچنین حملات انتحاری دقیق پهپادهای ایران به اهداف مختلف از جمله تانک را به تصویر می‌کشد.

این در حالی است که «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» به قدرت هواپیماهای بدون سرنشین ایران اذعان کرد. مک‌کنزی طی گزارشی مکتوب به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «استفاده گسترده ایران از پهپادها در اندازه‌های کوچک و متوسط به‌منظور شناسایی و حمله، باعث شده که ما برای اولین بار از زمان جنگ کره، بدون برتری هوایی کامل عملیات کنیم.»

گفتنی است؛ تلاش های جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته برای توسعه توانمندی‌های علمی، فناوری و دفاعی خود به ویژه در زمینه تولید پهپاد در داخل کشور که از ضرورت های جنگ و دفاع در جهان معاصر است، ثمر داد و اکنون ایران رتبه پنجم جهان در زمینه تولید پهباد را داراست.

ایران در زمان حاضر دارای پهبادهای اطلاعات و شناسایی است که تا شعاع 200 کیلیومتر را رصد می کند. از این نوع پهپاد که قادر به پرواز تا مسافت چند هزار کیلومتر است، برای در هم کوبیدن پایگاههای گروه تروریستی وهابی داعش در سوریه استفاده شده است.

پهپادهای مزبور بسیار کوچک و سبک وزن هستند و به دشواری می توان آن را ردیابی کرد، همچنین دارای تجهیزات جنگی بوده و نیازی به پایگاه ثابت و بزرگ برای پرواز و فرود ندارد و تعمیر آن بسیار آسان است.

این نوع پهپادها به نیروهای نظامی برای تعقیب دشمن و مشخص کردن پایگاه ها، تجمعات و توپخانه دشمن از طریق تصویربرداری کمک می کنند و قادر به رصد مناطق مرزی هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400 - 8:38:5