عربستان عُمره رمضان را به دریافت کنندگان واکسن کرونا محدود کرد

سه شنبه 17 فروردین 1400 - 12:8:10
عربستان عُمره رمضان را به دریافت کنندگان واکسن کرونا محدود کرد

تهران- الکوثر: عربستان روز دوشنبه اعلام کرد: تنها افرادی که واکسن ضد کرونا دریافت کرده اند، اجازه خواهند داشت در ماه مبارک رمضان مناسک حج عمره به جای آورند و در مسجد الحرام در مکه نماز اقامه کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مقام های سعودی اعلام کردند ، این مجوز به کسانی داده می شود که ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و یا افرادی که ۱۴ روز از واکسن نخست آنها گذشته و یا کسانی که از بیماری کرونا بهبود یافته باشند.
وزارت حج عربستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که اعطای مجوز بجای آوردن مناسک عمره و اقامه نماز در مسجد الحرام در مکه و زیارت مسجد نبوی در مدینه منوره از اول ماه رمضان برای افراد دریافت کننده واکسن، آغاز خواهد شد.
عربستان اکتبر (مهرماه)گذشته برای نخستین بار مسجد الحرام را پس از هفت ماه به روی نمازگزاران گشود و مناسک عمره با کاهش محدودیت های اعمال شده به منظور پیشگیری از شیوع کووید 19، از سرگرفته شد.
سال گذشته در پی تدابیر پیشگرانه، ادای فریضه حج به حدود 10 هزار حاجی محدود شد که همه آنان از داخل عربستان بودند، این در حالی است که سال پیش از آن حدود 2 و نیم میلیون نفر فریضه حج به جای آوردند.
عربستان در هفته های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کروناست، این کشور از آغاز پیدایش این بیماری تاکنون بیش از 390 هزار فرد مبتلا به این ویروس را ثبت کرده که از این تعداد 6 هزار و 799 تن فوت شده اند. این آمار در میان کشورهای حوزه خلیج فارس رقم بالایی به شمار می رود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 17 فروردین 1400 - 7:42:49

پربازدیدها