حمایت رژیم صهیونیستی از «صدام حفتر» برای حکومت بر لیبی

شنبه 14 فروردین 1400 - 14:19:32
حمایت رژیم صهیونیستی از «صدام حفتر» برای حکومت بر لیبی

تهران- الکوثر: یک رسانه آمریکایی خبر داد، «صدام حفتر» پسر خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی و فرمانده نیروهای شرق لیبی اخیرا با مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دیداری محرمانه داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن» وابسته به جمهوری خواهان تندرو، مقام‌های اسرائیلی در ماه گذشته (مارس) با صدام حفتر پسر «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای صحبت درباره نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2021  لیبی دیدار کردند.

این رسانه دست راستی و تندروی جمهوری‌خواه آمریکایی این خبر را به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد و دیدار مذکور را «سیگنال حمایت اسرائیل از نامزدی صدام حفتر در انتخابات ریاست جمهوری لیبی» خوانده است.

طبق گزارش واشنگتن فری بیکن، صدام حفتر بی سر و صدا در حال جلب حمایت کشورهای غربی برای کارزار انتخاباتی بوده است و انتظار می‌رود که این موضوع باعث تشدید رقابت بین او و «سیف‌الاسلام قذافی» پسر معمر قذافی شود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، صدام حفتر را بسیاری نیروی نیابتی پدرش خلیفه حفتر می‌دانند. خلیفه حفتر علاوه بر فرماندهی «ارتش ملی لیبی»، شهروندی آمریکا را هم دارد.

واشنگتن فری بیکن نوشت: «پیروزی (صدام) حفتر می‌تواند باعث روابط نزدیک‌تر بین اسرائیل و لیبی شود؛ کشوری که دولت یهودی (اسرائیل) را به رسمیت نمی‌شناسد».

طبق گفته منبع آگاه استنادی این رسانه آمریکایی، صدام حفتر در دیدار با مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره موضوعاتی از قبیل، «وضعیت در منطقه، آرزویش برای ثبات در کشورش و حمایت از دموکراسی و نظم و قانون در لیبی» صحبت کرد.

به گفته منبع آگاه وبگاه واشنگتن فری بیکن، «اسرائیلی‌ها دارند از او (صدام حفتر) حمایت می‌کنند».

به نوشته این رسانه آمریکایی، «برای مدت‌های طولانی این اعتقاد وجود داشته است که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل از پدر حفتر حمایت می‌کنند اما دولت اسرائیل علنا موضعگیری در این باره نکرده است».

قرار است در تاریخ 24 دسامبر 2021 (سوم دی ماه 1400) اولین انتخابات سراسری در لیبی پس از سال 2014 برگزار شود. در سال‌های 2018 و 2019 قرار بود انتخابات برگزار شود اما جنگ داخلی لیبی باعث عدم برگزاری انتخابات شد.

از نظر منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، نبرد اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری لیبی بین صدام حفتر و سیف الاسلام قذافی است.

به ادعای برخی رسانه‌های غربی شامل روزنامه ایتالیایی «کوریه دلا سرا»، رئیس‌جمهور روسیه از نامزدی قذافی حمایت می‌کند و ولادیمیر پوتین سپتامبر سال 2020 در مسکو با سیف الاسلام دیدار داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 14 فروردین 1400 - 14:19:20