سناتور آمریکایی : دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد

پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 16:33:24
سناتور آمریکایی : دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد

تهران - الکوثر : سناتور دموکرات آمریکا گفت با توجه به اینکه آمریکا شروع کننده نقض توافق هسته‌ای بوده است، می‌تواند نخستین گام را هم بردارد و دولت بایدن نباید برای این کار، خجالت بکشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کریس مورفی چهارشنبه در نشست مجازی با موضوع «روابط ایران و آمریکا: یک مقطع حیاتی» این مطلب را مطرح کرد و افزود: به باور من این دولت برای بازگشت به برجام متعهد است و آن را تکرار می‌کند.

این سناتور دموکرات آمریکایی ادامه داد: من به دولت توصیه کرده‌ام که در مورد برداشتن نخستین گام خجالت نکشند. ما اولین نفری بودیم که توافقنامه را نقض کردیم، بنابراین فکر می‌کنم به همین دلیل ما می‌توانیم نخستین کسی باشیم که به توافق بازگردیم یا به توافق نزدیکتر شویم.

مورفی اضافه کرد: امیدوارم که حرکت‌هایی را مشاهده کنیم که تمایل ما را به ایران برای ارائه مسیر بازگشت نشان دهد.  توافق هسته‌ای، معاهده نیست. اعتقاد ندارم که سنا این توافق را تصویب کند به ویژه اینکه جمهوری‌خواهان، مخالف هرگونه بازگشت به برجام هستند. اگر بخواهید به توافق دو حزبی برسید، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

واشنگتن در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به صورت یک جانبه از برجام خارج شد، اما جو بایدن جانشین او به بازگرداندن ایالات متحده به این توافق ابراز تمایل کرده است. با این حال تا کنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است درصورتی که آمریکا تحریم های ضدایرانی را لغو کند، تهران نیز بلافاصله به تعهدات برجامی خود باز می گردد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 16:32:32