تمایل آمریکا برای گفتگو با ایران

پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 7:58:59
تمایل آمریکا برای گفتگو با ایران

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با ایران در خصوص تبادل زندانیان ابراز آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه آمادگی دولت این کشور درباره تبادل زندانیان با ایران را ابراز کرد.

یک خبرنگار در نشست خبری شامگاه چهارشنبه به اظهارات «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «پولیتیکو» در خصوص موضع تهران درباره گفت‌وگو با آمریکا اشاره کرد. او پرسید آقای ظریف در آن مصاحبه گفته که ایران دلیلی برای گفت‌وگو با آمریکا نمی‌بیند اما آماده گفت‌وگو بر سر تبادل زندانیان میان دو طرف است.

جالینا پورتر گفت: «البته، ما همیشه آماده تعامل معنادار و ورود به دیپلماسی معنادار با ایران هستیم و از اینکه آنها در آن میز به ما ملحق شوند استقبال می‌کنیم.»

وی در ادامه اظهاراتش درباره موضوع تبادل زندانیان گفت: «این، یکی از مسائل متعددی است که مایل به گفت‌وگو با ایران در خصوص آن هستیم.»

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که چندی پیش در مجله «فارن‌افرز» منتشر کرده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) اعلام کرده بود.

دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 7:58:48