سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا نداریم

دو شنبه 25 اسفند 1399 - 12:36:0
سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا نداریم

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در هیچ موضوعی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی در جریان بودن مذاکره با ایران به واسطه اروپا افزود: آمریکا از برجام خارج شده است و باید برای بازگشت به برجام تعهد و هم اقدام موثر در رفع تحریم‌ها انجام دهد و هم شرایطی را بپذیرد که مجددا این مسیر تکرار نشود؛ در آن صورت می‌شود در چارچوب برجام با آمریکا صحبت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند دم از دیپلماسی بزنند زمانی که عملا از انتقال وجوه ملی ایران به داخل کشور ممانعت می‌کنند و جنگ و تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی متهم حمله به کشتی ایرانی

آقای خطیب زاده همچنین درباره حمله اخیر به کشتی‌های باری ایرانی گفت: در این زمینه باید سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهارنظر کند؛ اما از نظر ما جایی که عملیات خرابکارانه صورت گرفته محل جغرافیایی آن انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی متوجه می‌کند.

وی افزود: رفتار تجاوزکارانه و خوی ددمنشانه این رژیم انجام عملیات خرابکارانه را قوت داده است.

ادامه حیات رژیم صهیونیستی در ناآرام کردن منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر وقت منطقه به سمت آرامش حرکت می‌کند، رژیم اشغالگر قدس به نوعی منطقه را با ناآرامی روبه رو ساخته است چرا که حیات خود را در ناآرامی منطقه می‌داند.
 

وی تاکید کرد: اگر مشخص شود هر طرفی در این عملیات خرابکارانه علیه کشتی‌های ایرانی نقش داشته است ما تمامی گزینه‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم و از تمامی توان خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


دو شنبه 25 اسفند 1399 - 12:8:56