مذاکرات مصر و قطر در قاهره

سه شنبه 19 اسفند 1399 - 15:50:5
مذاکرات مصر و قطر در قاهره

تهران- الکوثر: دو هفته پس از مذاکراتی که میان مصر و قطر در کشور کویت برگزار شد، یک هیات قطری راهی قاهره شد تا در خصوص از سرگیری روابطی که از حدود 4 سال قبل قطع شده است، مذاکره کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«محمد بن حمد بن سعود آل ثانی» مدیر اداره امور حقوقی وزارت امور خارجه قطر در راس هیاتی عصر دیروز به قاهره سفر کرد تا طی دو روز حضور خود در مصر، در خصوص از سرگیری روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کند.

هیات قطری در فرودگاه قاهره از سوی «ضیاء الدین عیسوی حماد» معاون وزیر خارجه مصر در امور شورای همکاری خلیج فارس، مورد استقبال قرار گرفت .

روزنامه «الاهرام» مصر هم در این ارتباط نوشت که «علی الهاجری» سفیر جدید قطر یکشنبه گذشته وارد قاهره شده است .

به نوشته این روزنامه، هیات های قطری و مصری گفت وگوهای وزیران خارجه دو کشور را پی خواهند گرفت که سوم مارس (13 اسفند) در حاشیه نشست وزیران خارجه «اتحادیه عرب» در قاهره انجام شد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بالاترین مقامی محسوب می شود که از 15 خرداد 96 به قاهره سفر کرده است . مصر از این تاریخ به تحریم های عربستان ، امارات و بحرین علیه قطر پیوست و به همین دلیل تمامی روابط خود با دوحه را قطع کرد .

این اختلافات در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان که 16 دی ماه برگزار شد، طرفهای تحریم کننده قطر ظاهرا با دوحه آشتی کردند.

مصر از همان ابتدا با آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مخالف بود و به همین دلیل با وجودی که از سوی سعودی ها دعوت شده بود، در نشست العلا در عربستان حضور نیافت .

هیات های رسمی قطر و مصر 23 فوریه (5 اسفند) در کویت گرد هم آمدند تا در خصوص راههای اجرای بیانیه نشست العلا مذاکره کنند.

به رغم ادعای سعودی ها مبنی بر موثر بودن نشست العلا ، اختلافات اساسی میان بحرین ، امارات و مصر با قطر همچنان ادامه دارد .

رسانه های منطقه از مقامات امارات و بحرین نقل کرده اند که نشست العلا تنها به اختلاف میان ریاض و دوحه پایان داده است و منافع منامه و ابوظبی در این نشست مورد توجه قرار نگرفته است .


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 19 اسفند 1399 - 10:2:56

دسته بندی :