شیخ خزعلی : حضور آمریکا درعراق در راستای منافع رژیم صهیونیستی است

جمعه 15 اسفند 1399 - 18:40:30
شیخ خزعلی : حضور آمریکا درعراق در راستای منافع رژیم صهیونیستی است

تهران - الکوثر : دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد، حضور نظامیان آمریکا در عراق در راستای منافع اسرائیل و عدم ثبات سیاسی و امنیتی عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «شیخ قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفتگو با شبکه الاتجاه عراق گفت، سیاست رؤسای جمهور آمریکا در عراق چه دموکرات باشند چه جمهوری خواه تفاوتی نخواهد کرد و بمباران نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه، دلیلی است برای اینکه «جو بایدن» نیز همان سیاست‌های ترامپ را در پیش گرفته است.

الخزعلی تصریح کرد، آمریکا در خصوص خارج کردن نیروهای خود از عراق جدی نیست و تا زمانی که نیروهای اشغالگر در این کشور حضور دارند، مقاومت حق مشروع ما است.

شیخ خزعلی تصریح کرد، جنبش عصائب اهل الحق هرگز به سفارت آمریکا در بغداد حمله‌ای نکرده است و اقدامات سفارت آمریکا در ضرر رساندن به عراق خطرناکتر از نقش همه پایگاه‌های آمریکا است.

شیخ خزعلی گفت، سفارت آمریکا استحقاق این را دارد که هدف قرار گیرد، ولی عصائب اهل الحق به این باور نرسیده است که علیه این سفارتخانه اقدامی انجام دهد.

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد، بقای نیروهای سازمان الحشد الشعبی این کشور به نفع عراق است و باید ضمن حفظ فرهنگ مختص آن، این نیروها ادغام شوند.

شیخ قیس خزعلی با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در عراق گفت، حضور این نیروها در آینده حتی از حضور نظامیان آمریکایی پیچیده‌تر خواهد بود چراکه ترکیه به دنبال اشغال مناطقی مانند سنجار، تل‌عفر، دشت نینوی و بخش بزرگی از استان کرکوک است و تلاش می کند حضور خود را تقویت کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 15 اسفند 1399 - 18:40:2

دسته بندی :

پربازدیدها