اسامه حمدان رابطه حماس با ایران عمیق و مستحکم است

جمعه 15 اسفند 1399 - 15:52:3
اسامه حمدان رابطه حماس با ایران عمیق و مستحکم است

تهران - الکوثر : عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت، این جنبش روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و در مقاومت ضد رژیم صهیونیستی مشارکت داریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس روز جمعه در گفتگو با شبکه المیادین گفت، ایران در رابطه خود با مردم فلسطین چیزی از آنان نمی‌خواهد، بلکه نسبت به آرمان فلسطین حساس است و تصمیم‌گیری را در اختیار خودشان قرار داده است.

این مسئول حماس با بیان اینکه منطقه در آستانه یک تحول مهم قرار دارد، گفت دولت جدید آمریکا، ائتلافی به رهبری اسرائیل تشکیل خواهد داد تا عضو عادی در منطقه باشد.

حمدان تصریح کرد، تا به امروز، هیچ نشانه مثبتی از سوی دولت جو بایدن دیده نشده است و گفتمان سلطه‌طلبانه آمریکا را رد کردیم و از سوی دیگر موضع ما درباره رد عادی‌سازی روابط با رژیم  صهیونیستی مشخص است و آن را امتیاز به دشمن می‌دانیم.

این مسئول حماس در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم بهبود وضعیت داخلی فلسطین اشاره و تأکید کرد، انتخابات عمیق‌تر از آن است که فقط برای تشکیل شورای قانونگذاری باشد، بلکه برای بهبود وضعیت داخلی فلسطین است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ژانویه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای و انتخابات شورای ملی نیز ۳۱ آگوست برگزار خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 15 اسفند 1399 - 15:51:57