عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام رفع تحریم‌های غیر قانونی از سوی آمریکاست

پنج شنبه 14 اسفند 1399 - 10:28:52
عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام رفع تحریم‌های غیر قانونی از سوی آمریکاست

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران تنها راه پیشبرد برجام را رفع تحریم‌های غیر قانونی اعمال شده از سوی آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در گفتگوی ویدئویی با «ثمیستوکلیس دمیریس» دبیرکل وزارت امورخارجه یونان تصریح کرد: طرف‌های دیگر در مذاکرات برجام از فرصت باقیمانده برای دیپلماسی بهره‌برداری سازنده کرده و از هرگونه اقدامی که موجب تخریب بیشتر فضای موجود شود اجتناب کنند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با تائید اهمیت حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی در دوران معاصر، بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم‌ها را شرط اساسی برای اجرای کامل تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود منطبق بر مفاد برجام بوده و در واکنش به عدم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا صورت گرفته است.
عراقچی با اشاره به اجلاس هفته جاری شورای حکام، اقدام سه کشور اروپایی برای ارائه پیش نویس قطعنامه، پس از توافقات اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سفر «رافائل گروسی»  مدیرکل این نهاد به تهران صورت پذیرفت را حرکتی اشتباه خواند و گفت: ایران پس از شکست رویکرد فشار حداکثری آمریکا حاضر به پذیرش رفتارهای مشابه نخواهد بود.
دبیرکل وزارت خارجه یونان نیز با تأکید بر حمایت کشورش از دیپلماسی برای حل اختلافهای موجود در اجرای برچام گفت: یونان در همراهی با شرکای اروپایی همواره با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه ضد ایران مخالف بوده و از توافقنامه هسته‌ای حمایت کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 اسفند 1399 - 10:28:45