الکاظمی : در مسیر توافق بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستیم

پنج شنبه 14 اسفند 1399 - 10:7:45
الکاظمی : در مسیر توافق بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستیم

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق تصریح کرد، بغداد مطابق با اولویت‌ها در مسیر گفت‌و‌گو بر سر زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه در واکنش به حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه عین الاسد در غرب عراق گفت، مسئولیت ملی  و اخلاقی ما در قبال مردم‌ عراق  ایجاب می‌کند که اجازه‌ای به منطق سلاح ندهیم و عراق باید خود را از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خارج کند و مطابق با اولویت‌های کاملا عراقی حرکت کند.

نخست وزیر عراق از تمام گروه‌های سیاسی خواست، برای حمایت از رویکرد دولت مواضعی علنی و روشن اتخاذ کنند.

الکاظمی تاکید کرد، گروه‌هایی که این حملات را انجام می‌دهند، نسبت حقیقی با عراق ندارند و دستگاه‌های امنیتی برای اتخاذ مواضع قطعی در قبال این گروه‌ها با هر نام و ادعایی دستور روشن دارند.

در حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار یک افسر آمریکایی به همراه دو سرباز کشته شدند. نیروهای آمریکایی در پی این حمله بخش نظامی پایگاه عین الاسد را بسته اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده اند.

خبرگزاری رسمی عراق با تائید حمله به پایگاه عین الاسد نوشت، این پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی است که با ۱۰ موشک هدف گرفته شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند، مردم و گروه های عراقی بارها خواستار خروج آنها از کشورشان شده اند ؛ پارلمان این کشور نیز پیشتر طرحی را درباره خروج این نیروها به تصویب رسانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 اسفند 1399 - 10:7:26

دسته بندی :