درخواست هادی العامری برای تحقیق درباره حمله آمریکا به مناطق مرزی با سوریه

شنبه 9 اسفند 1399 - 13:17:55
درخواست هادی العامری برای تحقیق درباره حمله آمریکا به مناطق مرزی با سوریه

تهران - الکوثر : رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، اجرای تحقیقات از سوی نخست وزیر این کشور در خصوص حمله هوایی ارتش آمریکا به مناطق مرزی سوریه و عراق را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار دادند .

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق اظهارداشت، نیروهای الحشد الشعبی اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها  نیروهای این سازمان  را هدف قرار داده ‌اند و ادعای آنها مبنی بر هدف قرار دادن گروه مقاومت اسلامی عراق در سوریه صحت ندارد.

العامری از« مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور خواست تا درباره اظهارات وزیر دفاع آمریکا پیرامون تبادل اطلاعات با دولت عراق برای حمله به مرز عراق و سوریه تحقیق کند.

«احمد الاسدی» رئیس هیات سیاسی ائتلاف الفتح و عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد، براثر حملات آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی عراق و پادگان‌هایی نظامی در مرز با سوریه ۳۰ نفر شهید و زخمی  شده اند.

در پی این حملات ، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است.

وزارت دفاع عراق  اظهارات وزیر دفاع آمریکا را تکذیب کرد .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 اسفند 1399 - 13:17:47

دسته بندی :