تاکید گروه های حقوق بشری بر رسیدگی به جرائم جنگی رژیم صهیونیستی

جمعه 8 اسفند 1399 - 17:40:13
تاکید گروه های حقوق بشری بر رسیدگی به جرائم جنگی رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : نمایندگان گروه های فعال در حوزه حقوق بشر از رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا تحریم‌های وضع شده علیه مقامات دیوان کیفری بین المللی را لغو و به جرائم جنگی رژیم صهیونیستی رسیدگی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در وبیناری که روز پنجشنبه با حضور فعالان حقوق بشر از سرتاسر جهان به میزبانی بنیاد صلح خاورمیانه برگزار شد ، دکتر «ماکیل کرنی» پژوهشگر حقوقی در مؤسسه الحق، یک نهاد حقوق بشری فلسطینی در رام الله گفت: «آنچه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در روز چهارشنبه شاهد بودیم، این است که امریکا قصد خود را برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی ابراز می کند».

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه دولت «جو بایدن» روز چهارشنبه به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که آمریکا درصدد انتخاب مجدد در این شورا در سال 2022 است.

"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا، ماه ژوئن سال 2018 فرمان اجرایی تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین‌المللی کیفری که در تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان نقش داشته‌اند را صادر کرد.

دیوان بین المللی کیفری، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی،  مستقر در شهر لاهه هلند است که در سال 1998 تاسیس شد و اکنون 123 کشور عضو آن هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 اسفند 1399 - 17:40:6

دسته بندی :