امیرعبداللهیان : آمریکا برای افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد

جمعه 8 اسفند 1399 - 9:11:25
امیرعبداللهیان : آمریکا برای افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد

تهران - الکوثر : دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: آمریکا برای ملت و دولت افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار«عبدالطیف پدارم» رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در تهران، امنیت این کشور را امنیت ایران دانست و با تأکید بر ضرورت تمرکز بر وحدت ملی در افغانستان افزود: امنیت پایدار و صلح در افغانستان با وحدت ملی و همراهی همه گروه ها و احزاب افغانستان حاصل خواهد شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه  کاخ سفید برای افغانستان خیر نمی خواهد و باید بر قانون اساسی، دولت و وحدت همه گروههای افغانی تکیه کرد، تصریح کرد: ناامنی و اقدامات تروریستی در افغانستان با اتحاد همه گروه ها و اقوام افغانی از این کشور رخت خواهد بست.
عبدالطیف پدارم نیز با یادآوری روابط برادرانه دو کشور ایران و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همسایگی با افغانستان دارای دین، زبان و فرهنگ مشترک است و ملت افغانستان هرگز همدلی و مساعدت ایران طی سالهای متمادی به مردم افغانستان را از یاد نخواهد برد.
رئیس حزب کنگره ملی افغانستان همچنین دخالتهای بیگانگان در کشورش را عامل بی ثباتی در افغانستان دانست و افزود: دخالتهای نابجای آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه مسیر صلح و ثبات افغانستان را به خطر انداخته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 اسفند 1399 - 9:11:12