روحانی : دولت جدید آمریکا تروریسم اقتصادی را فورا متوقف کند

چهار شنبه 6 اسفند 1399 - 16:57:1
روحانی : دولت جدید آمریکا تروریسم اقتصادی را فورا متوقف کند

تهران - الکوث : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت، دولت جدید آمریکا عملیات تروریستی اقتصادی را فورا متوقف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد پربرکت امام علی(ع) امام اول شیعیان جهان افزود، ما برجام را امضا کردیم و به خوبی به آن عمل کردیم و پای امضایمان ایستادیم اما خودتان کلاه خود را قاضی کنید هیچ وقت شما صد در صد به عهد و پیمان خود عمل نکردید؛ آمریکا که هیچ،   بقیه هم همینطور. هیچ کشوری جز ایران صد در صد به عهده و پیمان خود عمل نکرد. 

روحانی تصریح کرد، ما همچنان می‌خواهیم برجام مستحکم باقی بماند اما خیلی روشن است که امروز در شرایطی هستیم که بقا، حیات و نشاط برجام برمبنای این است که آمریکا دست از تروریسم اقتصادی بردارد؛ ما از شرط نمی‌گوییم و توقع بالایی نداریم آمریکا باید پای این عهد و پیمان بود و عمل می‌کرد اما آن دولت قبل از آن خارج شد که رفتند، اما این دولت می داند که دولت قبلی اشتباه کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تروئیکای اروپایی را بسیار بدهکار کشورمان دانست و تصریح کرد: سه سال صبر کردیم و آنان هیچ کاری برای ایران نکردند.

روحانی یادآور شد: من به یکی از مسوولین مهم اروپایی گفتم در این سه سال 200 میلیارد دلار ضرر مستقیم و    صدها میلیارد دلار ضرر غیرمستقیم زدید و جنابت بزرگی صورت گرفته است. این که این جنایت چگونه باید جبران شود و آنها چگونه باید جبران کنند قدم‌های بعدی است، اما قدم اول توقف جنایت است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 اسفند 1399 - 16:56:55