سرلشکر باقری : آمریکا و اروپا شریک جنایات صدام هستند

سه شنبه 5 اسفند 1399 - 15:48:30
سرلشکر باقری : آمریکا و اروپا شریک جنایات صدام هستند

تهران - الکوثر : رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران گفت: آمریکا و اروپا شریک جنایات صدام (دیکتاتور معدم عراق) در جنگ تحمیلی عراق ضد جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات صدام در جنگ تحمیلی علیه مردم ایران بر دفاع از خود دربرابر بیگانگان تاکید کرد و افزود: صدام با تجهیز ارتش خود احساس برتری کرده بود و فکر می‌کرد که می‌تواند در چند روز بخشی از سرزمین ما را اشغال کند اما وقتی دید توان آن را ندارد دست به انواع جنایات زد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه خروج صدام از معاهدات بین‌المللی یکی از اقدامات خلاف قانون رژیم بعث عراق است،تصریح کرد: مسئولیت جنگ و استفاده از زور و سلاح هسته‌ای برعهده صدام است اما سازمان ملل در برابر این نقض حقوق سکوت کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه در تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل هیچگاه صدام به عنوان متجاوز اعلام نشد، گفت: آمریکا، شوروی سابق و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، انگلستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس و جمعاً ۳۴ کشور از صدام حمایت می‌کردند و تجهیزات و تسلیحات نظامی را در اختیار آنها قرار می‌دادند.

همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس  روز سه شنبه با حضور شماری از مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری ، وابستگان نظامی سایر کشورها و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران برگزار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 اسفند 1399 - 15:48:19