پیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کره شمالی در ویتنام

دو شنبه 4 اسفند 1399 - 9:0:18
پیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کره شمالی در ویتنام

تهران- الکوثر: نشریه آمریکایی هیل به نقل از یک مقام پیشین آمریکا از پیشنهاد عجیب دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنابر گزارش نشریه هیل، به گفته یک مقام پیشین آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دیدار با رهبر کره شمالی در سال 2019 در هانوی ویتنام، پیشنهادی بی سابقه به کیم جونگ اون داده و از او خواسته بود که با هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به کشورش برگردد، ولی کیم این پیشنهاد را رد کرد.

متیو پوتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا دراین باره گفته، ترامپ به کیم پیشنهاد داد تا با هواپیمای اختصاصی وی به کره شمالی برگردد. رئیس جمهور می‌دانست که کیم با یک قطار و طی چند روز از طریق چین وارد هانوی شده است لذا به او گفت: اگر بخواهی می‌توانم تو را در عرض دو ساعت به کشورت برسانم، اما کیم نپذیرفت.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که وارد خاک کره شمالی شد وی پس از این دیدار در حضور خبرنگاران از کیم جونگ اون تشکر کرد که او را به خاک کره شمالی دعوت کرده است. پیش از این مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت کلینتون نخستین مقام ارشد آمریکایی بود که در دهه 90 میلادی برای گفتگو با مقامات دولت کیم جونگ ایل، رهبر وقت کره شمالی به خاک این کشور وارد شد و به پیونگ یانگ سفر کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 4 اسفند 1399 - 8:54:35