صالحی:

انتشار اطلاعات محرمانه درباره ایران ماهیت سیاسی دارد

شنبه 2 اسفند 1399 - 18:46:25
انتشار اطلاعات محرمانه درباره ایران ماهیت سیاسی دارد

تهران- الکوثر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، شکی نیست که انتشار اطلاعات محرمانه ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی ماهیت سیاسی دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی اکبر صالحی تصریح کرد: متاسفانه درز اطلاعات محرمانه آژانس در رسانه‌های بین‌المللی روند ناخوشایندی است که از سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد و در این خصوص ایران بارها به صورت شفاهی و کتبی مراتب اعتراض خود را به آژانس ارائه کرده است. 

صالحی گفت: شکی نیست که انتشار چنین اطلاعاتی ماهیت سیاسی دارد. وی افزود: به نظر من، سازوكارهای آژانس باید به گونه ای مورد بازنگری قرار بگیرند كه از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری كنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز شنبه در خصوص هدف سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز گفت، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی درخواست سفر فوری به ایران و دیدار با اینجانب را مطرح کرد و سازمان انرژی اتمی ایران نیز با در نظر گرفتن تعاملات خود با آژانس با این سفر موافقت کرد.

صالحی افزود: از آنجایی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در حال اجرا است و طرف مقابل هنوز تعهدات خود در زمینه لغو تحریم‌ها را اجرا نکرده است، از تاریخ پنجم اسفند ماه (23 فوریه) نظارت‌های فراپادمانی متوقف خواهد شد، در عین حال در جلسه فردا (یکشنبه) با آقای گروسی ملاحظات آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان و همکاری‌های دو طرف مورد بررسی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 2 اسفند 1399 - 17:54:9