تنها راه عبور از کابوس کرونا از نظر گوترش

شنبه 2 اسفند 1399 - 8:35:10
تنها راه عبور از کابوس کرونا از نظر گوترش

تهران- الکوثر: دبیرکل سازمان ملل متحد توزیع فراگیر واکسن کرونا را تنها راه عبور از کابوس کرونا در جهان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی که به صورت مجازی برای کنفرانس امنیتی مونیخ پخش می‌شد گفت: آزمون‌ها و چالش‌های جهانی ما، بزرگتر و پیچیده‌تر می‌شوند. باوجود این، پاسخ‌های ما همچنان تکه تکه و ناکافی است. کووید-19 این مسائل را به خوبی عیان کرد بطوریکه نقاط شکننده و شکستگی‌های عمیق را نشان داد. 

دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد توزیع فراگیر واکسن کرونا، تنها راه عبور از کابوس کروناست. گوترش گفت: کاملا روشن است که وضعیت کنونی آشفته است. البته ما شاهد علائم خوبی هستیم بطوریکه کشورهای غربی از (ابتکار ضدکرونایی) کوواکس حمایت می کنند. شاهد آن هستیم که چند کشور اعلام کرده اند واکسن اضافی خود را با دیگر کشورها به اشتراک خواهند گذاشت. اما هفتاد و پنج درصد دوزهای واکسن کرونا که تاکنون توزیع شده است فقط در ده کشور بوده است. بیش از یکصد کشور جهان تاکنون حتی یک دوز هم از این واکسن دریافت نکرده اند. خطر مطرح این است که اگر ما فقط کشورهای توسعه یافته را واکسینه کنیم و اجازه دهیم ویروس در کشورهای در حال توسعه گسترش یابد،​ ویروس دچار جهش خواهد شد.

وی افزود: با جهش ویروس، گونه جدید ویروس هم خطرناک تر خواهد بود و توان بیشتری برای مقاومت در مقابل واکسنها خواهد داشت و احتمال دارد کابوس آن بار دیگر دامنگیر کشورهای توسعه یافته شود یعنی همان کشورهایی که تصور می کردند از مردمان خودشان محافظت کرده اند اما با واکسنهای قدیمی قادر نخواهند بود با گونه های جدید ویروس مقابله کنند. به همین علت، ضروری است همه جهانیان بسیج شوند تا همه انسانها در همه جا واکسینه شوند آنهم در سریعترین زمان ممکن. برای همین منظور به یک کارگروه اضطراری نیاز داریم. به نظر من، گروه بیست بهترین بستر برای تشکیل چنین کارگروهی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 2 اسفند 1399 - 8:34:33