حسن روحانی:

آمریکا در برابر قطعنامه 2231 تسلیم شود

پنج شنبه 30 بهمن 1399 - 12:30:13
آمریکا در برابر قطعنامه 2231 تسلیم شود

تهران- الکوثر: رئیس جمهور با بیان این که امروز ملت آمریکا و دولت جدید این کشور فهمیده اند در مورد ایران اشتباه کرده اند و امیدواریم زودتر این اشتباه خود را جبران کنند، گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه 2231 تسلیم شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ویدئوکنفرانسی از چهار طرح صنعتی و معدنی با تاکید بر واگذاری امور تولیدی به مردم گفت: هر روز اصرار دارم بخش های متعلق به دولت به مردم واگذار شود چون مردم بهتر می توانند تولید را اداره کنند.

وی گفت: امروز با سرمایه گذاری بیش از 8 هزار و 500 میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می شود و طبق آمار و ارقامی که در همین سال داشتیم، تحولاتی در بخش صنایع مشاهده می کنیم و فقط امروز ظرفیت تولید هفت و نیم میلیون تن گندله آهن را افتتاح کرده‌ایم و این نشانه زنده و فعال بودن کشور و جهش تولید در کشور است.

رییس جمهور گفت: امسال شاهد حرکت در تولید و حتی رونق و جهش تولید بوده‌ایم و زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف را کامل می کنیم ضمن اینکه تقریباً بین محصولات تعادل وجود دارد.

رییس دولت دوازدهم افزود: وقتی کار را در دولت دوازدهم شروع کردیم، تداوم کار دولت یازدهم را در ذهن داشتیم و نمی‌دانستیم دیوانه ای در آمریکا سر کار می‌آید و جنگ بی سابقه ای را در تاریخ علیه ملت ایران آغاز می کند.

وی افزود: او فکر می کرد اگر این فشار را به ملت ایران وارد کند مردم زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند. امروز ملت آمریکا و دولت فعلی این کشور فهمیده است که رئیس جمهور سابق اشتباه کرده و امیدواریم این اشتباهات سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه 2231 تسلیم شود.

رییس جمهوری ادامه داد: تسلیم در برابر قانون عیب نیست و خجالت نکشیم. تسلیم در برابر زور عیب است؛ این که تبلیغات می شود ایران اخیراً اقداماتی انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد نادرست است.

روحانی گفت: ما که نمی خواهیم به آمریکا بگوییم در برابر فشار ما کاری غیرقانونی انجام دهد، آنچه ما می‌خواهیم قانون است.

وی اضافه کرد: اجرای مقررات، قوانین، تعهدات و پیمان‌های بین‌المللی جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌ها است بنابراین امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتر در جهان مراودات و تعاملات خود را خصوصاً در بخش تجاری انجام دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 بهمن 1399 - 12:25:46