بیانات رهبر معظم انقلاب؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌ گذاری برای ایران را ندارند

یک شنبه 19 بهمن 1399 - 18:38:38
بیانات رهبر معظم انقلاب؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌ گذاری برای ایران را ندارند

تهران - الکوثر : "آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط ‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرا به تعهدات خود پایبند بود."

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب وفرمانده معظم کل قوا صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ ،با تاکید بر این موضوع ؛ افزودند ؛آنها صرفاً در یک برهه بسیار کوتاه در اول کار، بعضی از تحریم‌ها را موقتاً تعطیل کردند اما بعداً تحریم‌ها را برگرداندند و حتی افزایش هم دادند، بنابراین حق گذاشتن شرط و شروط ندارند.

آمریکا در ۸ می ۲۰۱۸ با خروج یکجانبه از برجام و اعمال مجدد تحریم های لغو شده تحت برجام، تحریم های جدیدی را برضد ایران با برچسب های جدید و ساختگی اعمال کرد .

ترامپ از آغاز دروه ریاست جمهوری اش  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

اکنون آنگونه که رهبرانقلاب خاطر نشان کردند ؛ اعمال فشار حداکثری  تکرار سیاست های شکست خورده قبل است که در این برهه  ابعاد بیشتری از این شکست ها  آشکار شده است. بیانات رهبرمعظم انقلاب در این زمینه حاوی نکات مهم راهبردی  درجهت  شناخت اقتدار ملت ایران در همه عرصه ها از قدرت دفاعی تا استقلال سیاسی و توانمندی های علمی و حفظ وحدت و یکپاچگی در برابر فشارها و تهدید های دشمن است. 

رهبر انقلاب اسلامی تحریم‌های بی‌سابقه با هدف از پا درآرودن ایران را نمونه دیگری از خطاهای محاسباتی آمریکا برشمردند و گفتند: یکی از همان احمق‌های درجه یک، دو سال پیش گفته بود که عید ژانویه ۲۰۱۹ را در تهران جشن می‌گیریم. حالا آن شخص خوش به زباله‌دان تاریخ رفته و رییس او هم با لگد و با افتضاح از کاخ سفید اخراج شده است اما جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند سربلند ایستاده است .

ایشان علت دستپاچگی و سراسیمه بودن رژیم‌های وابسته به آمریکا در منطقه بخصوص رژیم صهیونیستی و یاوه‌گویی‌های اخیر آنها را ترس و اضطراب از واقعیت افول آمریکا در محیط بین المللی و محیط داخلی دانستند وبا استناد به اظهارات صاحبنظران برجسته سیاسی آمریکا گفتند؛ خود آنها می‌گویند نظام اجتماعی آمریکا از درون پوسیده است و برخی سخن از دوران پسا آمریکا به میان آورده‌اند.

واقعیت این است که محاسبات غلط ، امریکا و متحدانش را  به اتخاذ و اجرای تصمیمات غلط کشانده است. توهم امریکا و اروپا در زمینه تحمیل شرایط جدید به ایران نیز درهمین چارچوب قابل ارزیابی است.

برجام یک توافق چند جانبه بین‌المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید و تثبیت شده است .آمریکا اما از این توافق خارج شد و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است .بنابر این اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام از طرف اروپا و امریکا وجود داشته باشد، راه بازگشت مسدود نیست وبه اراده و حسن نیت طرف مقابل بستگی دارد  .مطالبه ایران اما بازگشت امریکا به برجام نیست بلکه رفع تحریم‌ها و بازگرداندن حق غصب‌شده ملت است که این وظیفه آمریکا و اروپا است. 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند؛ ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 بهمن 1399 - 18:38:29