لاوروف : آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستیم

جمعه 17 بهمن 1399 - 17:14:1
لاوروف : آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستیم

تهران - الکوثر : وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو این آمادگی را دارد تا با اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای (برجام) همکاری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در نشست خبری با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مسکو آماده همکاری با اتحادیه اروپا در راستای احیای برجام است گفت: توافق هسته‌ای به دلیل اقدامات آمریکا در وضعیت دشواری قرار دارد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از دیپلمات‌های اروپایی و غربی نوشت، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد داده‌اند ایران در ازای برخورداری از مزایای اقتصادی به پایبندی به توافق هسته‌ای بازگردد.

در همین حال؛ مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا در سال 2018 با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت بایدن هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است.

با آنکه دولت آمریکا طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده که با توجه به اینکه آمریکا برجام را نقض کرده و اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هر گونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 17 بهمن 1399 - 17:13:48