سخنگوی طالبان : نقش ایران در مذاکرات صلح افغانستان مثبت است

سه شنبه 14 بهمن 1399 - 13:16:4
سخنگوی طالبان : نقش ایران در مذاکرات صلح افغانستان مثبت است

تهران - الکوثر : سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در فرایند مذاکرات صلح افغانستان مثبت و سازنده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر در گفتگو با خبرگزاری ایران پرس که روز سه شنبه منتشر شد، با بیان اینکه ایران و افغانستان دو کشور همسایه هستند و باید با یکدیگر همکاری مداوم داشته باشند، اظهار کرد، گروه طالبان مخالف اشغالگری آمریکا در افغانستان است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر تاکید کرد، آمریکا در حدود 20 سال گذشته افغانستان را اشغال کرده و طالبان در برابر آمریکا ایستاد و با اشغالگری این کشور در افغانستان مبارزه کرده است.

«سهیل شاهین» همچنین گفت، هدف مذاکرات صلح افغانستان حل مسائل این کشور است و همه گروه‌های جهادی افغان در این مذاکرات حضور دارند و با یکدیگر مشکلات افغانستان را بررسی می‌کنند.

هیات سیاسی طالبان پس از چند روز رایزنی در تهران و گفتگو با مقامات ارشد ایران از جمله «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر دوشنبه در تهران نشست خبری برگزار کرد و اعضای هیات سیاسی طالبان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 بهمن 1399 - 13:15:55