ظریف: آمریکا باید به اجرای تعهداتش بازگردد

سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:2:6
 ظریف: آمریکا باید به اجرای تعهداتش بازگردد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات تهران را مطابق با توافق هسته‌ای دانست و بر لزوم بازگشت آمریکا به اجرای کامل تعهداتش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه "سی ان ان" افزود: ایالات متحده باید شرایط بازگشت خود را به توافق هسته‌ای ایجاد کند چرا که ایالات متحده به دلیل تصمیم خودشان برای خروج از توافق هسته‌ای بدون به ریشه‌های موجود در داخل آن، خارج شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از طرف دیگر ایران از سازوکارهای توافق هسته‌ای برای محدود کردن همکاری خود استفاده می‌کند، اگر بند ۳۶ را بخوانید تهران کاملا مطابق با توافق هسته‌ای عمل کرده است.

ظریف اضافه کرد: اکنون ایالات متحده باید دوباره به اجرای تعهداتش بازگردد که در آن صورت ایران بلافاصله برای پاسخ دادن آماده خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران بعداز خروج آمریکا از برجام و بر اساس مفاد همین توافق هسته ای برخی اقدامات برنامه هسته ای خود از جمله غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را از سرگرفت اما همواره تاکید کرده است که اگر دولت آمریکا همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو و بدون قید و شرط به برجام باز گردد ، ایران هم به تعهدات برجامی خود عمل می کند.  

محمد جواد ظریف در ادامه با تاکید بر اینکه دراینجا زمان مطرح نیست، اظهار کرد: مساله این است که آیا ایالات متحده و دولت جدید می‌خواهد از سیاست های قدیمی، سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ پیروی کند یا خیر.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در این صورت می‌توانیم در مورد مساله دیگری که رئیس جمهوری بایدن مطرح کرده است بحث کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:1:10