درخواست گوترش برای همکاری ایران و آمریکا در مورد برجام

جمعه 10 بهمن 1399 - 16:53:12
درخواست گوترش برای همکاری ایران و آمریکا در مورد برجام

تهران - الکوثر : دبیرکل سازمان ملل متحد همکاری ایران و آمریکا درباره برجام را در حالی خواستار شد که واشنگتن به طور یکجانبه و غیرقانونی از این توافق هسته ای خارج شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پنج شنبه شب در یک کنفرانس خبری همچنین اذعان کرد که انتظار نتیجه سریعی برای درخواستش از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا جهت همکاری درباره برجام را ندارد.

گوترش تاکید کرد مشکلات، موانع و پیچیدگی های فزاینده ای بدلیل خروج آمریکا از برجام، اقدام این کشور در اعمال تحریم هایی علیه ایران وجود داد. 

آمریکا سال 2018 به طور یکجانبه از برجام خارج شد و وعده‌های اروپایی‌ها برای حفظ این توافق عملی نشد.

دولت سابق آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

دونالد ترامپ در دوره 4 ساله ریاست‌جمهوری در تحقق این هدف ناکام ماند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته ای این کشور برای اهداف مسالمت آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها مسالمت آمیز بودن آن را تایید کرده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در نشست خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه با تاکید بر اینکه اکنون وظیفه آمریکاست که به برجام بازگردد و تعهدات خود را اجرا کند، اعلام کرد به محض آن که آمریکا تعهداتش را اجرا و ایران نیز نفع عمل به این تعهدات را مشاهده کند، تعهدات خود را به صورت کامل اجرا می‌کند و این در بالاترین سطح جمهوری اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 بهمن 1399 - 16:53:5

پربازدیدها