تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن آمریکا به برجام

پنج شنبه 9 بهمن 1399 - 19:8:52
تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن آمریکا به برجام

تهران- الکوثر: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اتحادیه اروپا با همه طرف های برجام همکاری خواهد کرد تا آمریکا را به برجام برگرداند و ایران به تعهداتش در توافق هسته ای عمل کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پیتر استانو سخنگوی جوزپ بورل تاکید کرد، اتحادیه اروپا همیشه تلاش کرده و مایل است به کار با ایران در کنار ایالات متحده ادامه دهد و آن را بسیار مهم می داند. 

این سخنگو امروز پنجشنبه در جلسه توجیهی در بروکسل گفت: به ویژه با تغییر دولت در واشنگتن، ما باید راهی برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران (برجام) پیدا کنیم، زیرا ثبات منطقه به آن بستگی دارد و ما همچنین باید راهی برای بازگشت ایران به تعهدات خود پیدا کنیم. 

به گفته وی، این کار ساده ای نیست، بلکه به تلاش های دیپلماتیک زیادی نیاز دارد. 

استانو اشتیاق ابراز شده مشترک وزیران خارجه کشورهای باقی مانده در برجام در نشست 21 دسامبر سال 2020 برای بازگشت ایالات متحده به توافق نامه را یادآوری کرد و افزود آنها توافق کردند که این یک کار مشترک است. 

نماینده بورل افزود: موضع مشابهی توسط وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شد. فقط یک راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ مسیر دیپلماسی. 

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت، با همه طرف های برجام همکاری خواهد کرد تا ایالات متحده را به توافق برگرداند و ایران تعهداتش در توافق هسته ای را انجام دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 9 بهمن 1399 - 18:58:19