تاکید نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق

پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 10:15:24
تاکید نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق

تهران - الکوثر : نخست وزیر اسبق عراق بر اجرای مصوبه مجلس این کشور درباره خروج نظامیان خارجی از عراق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق که رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان این کشور است در بیانیه‌ای اعلام کرد المالکی با «استیون هیکی»، سفیر انگلیس در بغداد دیدار و درباره راه‌های تقویت روابط دو کشور و تازه‌ترین تحولات سیاسی در عرصه منطقه‌ای و بین المللی و نیز تدارک برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفتگو کرد. 

نوری المالکی دراین دیدار تأکید کرد عراق مصمم است از چالش‌های کنونی با برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم و برخوردار از شفافیت بالا و با نظارت سازمان ملل متحد عبور کند.

نخست وزیر اسبق عراق مخالفت قاطع خود را با نظارت هر طرفی بر انتخابات آینده اعلام کرد و گفت چنین کاری به حاکمیت کشور لطمه می‌زند و به کسانی که می‌خواهند انتخابات را به بازی بگیرند فرصت می‌دهد.

رئیس ائتلاف دولت قانون بار دیگر بر خروج نیرو‌های خارجی از عراق و تصمیم مجلس درباره لزوم خروج این نیرو‌ها به سبب آنکه نیازی به آن نیست، تأکید کرد و گفت تحولات کنونی در منطقه و روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن شاید به این بحران پایان دهد و امیدواریم چنین چیزی بر عراق نیز بازتاب مثبتی داشته باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 7:26:51

دسته بندی :