روحانی : تاخیر در آغاز واکسیناسیون کرونا ، جنایت آمریکا در حق ملت ایران است

چهار شنبه 1 بهمن 1399 - 7:30:21
روحانی : تاخیر در آغاز واکسیناسیون کرونا ، جنایت آمریکا در حق ملت ایران است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، مانع تراشی‌ و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن کرونا از سوی آمریکا را علت تاخیر در آغاز واکسیناسیون در ایران دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا  با بیان اینکه تامین واکسن کرونا،جز اولویت های ایران است،افزود:اگر تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعا واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.

روحانی تصریح کرد: به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آن که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز درچارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

همزمان با ساخت واکس کرونا در برخی از کشورها،آزمایشات بالینی ساخت واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده و بنابر اعلام رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) واکسن ایرانی کرونا تا سه ماه آینده به تولید انبود خواهد رسید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 بهمن 1399 - 7:7:12