خرازی : بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها باج‌خواهی است

جمعه 26 دی 1399 - 17:38:50
خرازی : بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها باج‌خواهی است

تهران - الکوثر : رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها موجب باج‌خواهی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و از اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با بیان اینکه برجام سندی بین‌المللی است که میان چند کشور امضاء شد و طبیعتاً همه‌ی طرف‌ها باید به آن متعهد باشند، تاکید کرد:  اگر کشور‌های اروپایی تمایل دارند بدون آمریکا برجام را به وضع اولش برگردانند، اول باید به تعهداتی که تا به حال عمل نکرده‌اند، عمل کنند و تحریم‌ها را بردارند.

خرازی ادعای برخی از آمریکاییها مبنی بر گفت وگوهای دوباره از جمله  فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران ذیل برجام گفت: این‌ مطالب نوعی باج‌خواهی است؛ چرا که برجام سندی مشخص و قطعی بوده و چارچوب آن مشخص است و ارتباطی با مسائل منطقه‌ای و موشکی ایران ندارد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در تمام طول بیش از چهل سال گذشته نشان داد درباره  منافع ملی و استقلال کشور مذاکره نمی کند و در برابر تمام فشارها ایستاده‌است.
خرازی افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی سندی را امضاء اما  تعهدشان را نقض کردند؛ آمریکا ضمن خارج ‌شدن از این توافق بین المللی بیش از ۱۵۰۰ شرکت یا شخص ایرانی را تحت تحریم قرار داد که این مسئله خسارتهای فراوانی به ایران وارد کرده است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است و توانسته موقعیت خود را در منطقه حفظ کند و نفوذ بسیار زیادی در منطقه دارد و با قدرت دفاعی بسیار بالای خود از امنیت و منافع خود دفاع می‌کند؛ این موجودیت را نمی‌شود نادیده گرفت و باید با آن در تعامل بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 26 دی 1399 - 14:58:31