ظریف : کره جنوبی هرچه سریعتر موانع منابع ارزی ایران را برطرف کند

سه شنبه 23 دی 1399 - 10:2:15
ظریف : کره جنوبی هرچه سریعتر موانع منابع ارزی ایران را برطرف کند

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه ایران بر رفع هر چه سریع تر موانع دسترسی به منابع ارزی ایران نزد بانک های کره ای تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در دیدار «چویی جونگ کان» قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی در تهران تاکید کرد: با توجه به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کرونا، در حال حاضر اولویت اصلی مناسبات دو کشور فراهم شدن دسترسى به منابع مالی ایران نزد بانک های کره ای است. 

وزیر امورخارجه ایران همچنین توقیف نفتکش کره ای را موضوعی فنی خواند و گفت: کشتی کره‌ای به دلیل آلوده سازی آب‌های خلیج فارس توقیف شده است لذا صرفاً موضوعی فنی بوده که رسیدگی به آن در چارچوب مقررات حقوقی و قضایی در حال پیگیری است و طبعا دولت امکان دخالت در این فرآیند قضایی را ندارد.
جونگ کان نیز با تاکید بر اراده کشورش برای حل مشکلات بوجود آمده در روابط سئول - تهران، گفت: سئول از همه توان خود براى فراهم آوردن شرایط دسترسى به منابع مالی ایران استفاده خواهد کرد.
قائم مقام وزیر امورخارجه کره جنوبی با اشاره به توقیف کشتی متعلق به این کشور در آبهای خلیج فارس، تسریع در حل این موضوع را خواستار شد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه چهارم ژانویه از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری "هانکوک چیمی" حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. این کشتی در حال حاضر در بندرعباس،جنوب ایران،لنگر انداخته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 دی 1399 - 7:19:22