فقدان اراده سیاسی کره جنوبی؛ عامل مسدود ماندن منابع ارزی ایران

دو شنبه 22 دی 1399 - 8:56:19
فقدان اراده سیاسی کره جنوبی؛ عامل مسدود ماندن منابع ارزی ایران

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: از نظر تهران مسدود ماندن منابع ارزی ایران در کره جنوبی بیش از آن که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد ناشی از فقدان اراده سیاسی نزد سئول بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران عصر یکشنبه در دیدار با «چویی جونگ کان» قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی که در صدر هیاتی از مقامات سیاسی و مالی به تهران سفر کرده است، یادآور شد: حدود دو سال و نیم است که بانک‌های کره‌ای به طور غیر قانونی منابع ارزی ایران را مسدود کرده‌اند.

عراقچی با اشاره به ناموفق ماندن مذاکرات مختلفی که در این مدت با مقامات کره‌ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این اقدام که تنها تسلیم شدن در برابر باج خواهی آمریکا است قابل قبول نیست و طبعا توسعه روابط نیز تنها زمانی معنا‌دار خواهد بود که این مشکل حل شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به درخواست قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی مبنی بر کمک به حل موضوع توقیف نفتکش کره‌ای خاطرنشان کرد، توقیف این کشتی در خلیج فارس و آب‌های ایران صرفا اقدامی بر پایه ملاحظات فنی و به دلیل آلودگی زیست محیطی بوده و رسیدگی به موضوع از سوی مقامات قوه قضائیه ایران آغاز شده است.

عراقچی به طرف کره‌ای توصیه کرد، از سیاسی کردن موضوع و تبلیغات بی حاصل خودداری کرده و اجازه دهد روال قانونی رسیدگی در دادگاه مربوطه در آرامش طی شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز، سفرش به تهران را نشان دهنده اهمیت توسعه مناسبات با ایران عنوان کرد و افزود، فراهم آوردن دسترسی ایران به منابع ارزی در کره جنوبی از جمله اولویت‌های دولت این کشور بوده و سئول مصمم است، این موضوع را تا حل نهایی پیگیری کند. 


 


دو شنبه 22 دی 1399 - 7:2:3