مصطفی الکاظمی : بیشتر نظامیان آمریکایی از عراق خارج می شوند

چهار شنبه 17 دی 1399 - 13:39:45
مصطفی الکاظمی : بیشتر نظامیان آمریکایی از عراق خارج می شوند

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق از خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از این کشور در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سه شنبه شب در پیامی به مناسبت یکصدمین سالروز تاسیس ارتش عراق با اشاره به  تلاش دولت برای برقراری توازن در پرونده روابط بین المللی عراق و تداوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در چارچوب طرح گفت وگوی راهبردی گفت، از همان روز اول در زمینه شروع گفت وگوی راهبردی با آمریکا به هدف خروج نیروهای آمریکایی از عراق عمل کردیم.

الکاظمی تصریح کرد، چند گروه از نیروهای آمریکایی در قالب زمانبندی های فنی در طول ماههای گذشته خارج شدند و این امر در روزهای آینده با خروج بیش از نیمی از این نیروها تکمیل خواهد شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد، فقط صدها نفر از نیروهای آمریکایی برای همکاری در زمینه های آموزشی و ارتقای توانمندی و تسلیحاتی و پشتیبانی فنی باقی خواهند ماند و جدول استقرار کامل آنها در خارج از عراق درچارچوب توافقاتی بین دو کشور در جریان است.

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز با تاکید بر پایان مداخلات نیروهای آمریکایی در عراق گفت، حضور آمریکایی ها مانعی در برابر حق عراق برای ساختن نیروهایش واعتماد به نفس برای حفاظت از خاک کشور است.

پارلمان عراق 5 ژانویه 2020 طرح خروج نظامیان آمریکا از آن کشور را تصویب کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 دی 1399 - 10:37:44

دسته بندی :