نقش برجسته امام موسی صدر در وحدت امت اسلامی و همزیستی ادیان گوناگون

پنج شنبه 4 دی 1399 - 9:23:17
 نقش برجسته امام موسی صدر در وحدت امت اسلامی و همزیستی ادیان گوناگون

تهران - الکوثر : دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: «امام موسی صدر» شعار وحدت امت اسلامی را معنا بخشید و با سلوک سیاسی خود پیروان ادیان گوناگون را به همزیستی مسالمت‌آمیز هدایت و نقش برجسته‌ای را ایفا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز چهارشنبه در دیدار «حورا صدر» دختر امام موسی صدر در تهران خاطرنشان کرد: امام موسی صدر فعال‌ترین پیشوای شیعیان لبنان و مبتکر و پیش‌آهنگ واقعی مبارزه با رژیم صهیونیستی و مبارزه با جهل و نادانی است.

حورا صدر نیز در این دیدار با تاکید بر نقش امام موسی صدر در وحدت مذاهب اسلامی اظهار کرد، وی به یک نوع اتحاد، گفتگو و همزیستی میان پیروان سایر ادیان الهی معتقد بود.

دختر امام موسی صدر با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اطلاع از سرنوشت امام موسی صدر، یادآور شد: تاکنون ادله عقلی و قلبی اطمینان‌بخشی برای تایید شهادت وی وجود ندارد و دولت و پارلمان ایران و لبنان و همه دوست‌داران امام موسی صدر باید در این امر مهم به خانواده وی کمک کنند.

«امام موسی صدر» بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان و جنبش امل لبنان به همراه دو نفر از همراهانش در 31 اوت 1978 به دعوت رسمی «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی، به این کشور سفر کرد و از آن زمان تاکنون از سرنوشت وی و همراهانش خبری در دست نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 دی 1399 - 8:11:4