یلدای متفاوت در شرایط کرونا

یک شنبه 30 آذر 1399 - 16:18:17

وبگردی: مراسم شب یلدا از آیین‌های کهن ایران زمین است که امسال با شیوع ویروس کرونا می‌طلبد تا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و به دور از دورهمی‌ها برگزار شود.

تهران- الکوثر، مراسم شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین آئین‌های ایرانی است که در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روز‌ها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.
آئین شب یلدا در فرهنگ ایرانی، در شرایط عادی با دور همی‌های خانوادگی و دوستانه سپری می‌شود و ایرانیان از گذشته بر این باور بوده‌اند که طولانی‌ترین شب سال را باید با جمع خانواده و دوستان بگذرانند و سنت‌های ویژه‌ای برای این شب دارند.
اما امسال با شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه و خاصی به وجود آمده است که ایجاب می‌کند تا برای حفظ سلامت همه کسانی که دوستشان داریم و سلامتی آن‌ها برای ما مهم است شب یلدا را در خانه بمانیم.
شب یلدای امسال متفاوت‌تر از هر سال است و حضور در جمع‌ها و دورهمی‌ها و برگزاری آئین ویژه شب چله با تشکیل دورهمی به نوعی همنشینی با این مهمان ناخوانده و زمینه‌ای برای شیوع این ویروس منحوس خواهد بود که می‌تواند زندگی همه افراد خانواده و اطرافیان را تهدید کند و باعث برهم زدن کانون گرم خانواده‌ها شود.
با توجه به فراگیری ارتباطات از طریق فضای مجازی و یا تلفن، می‌توان شب یلدای متفاوت امسال را از طریق تلفن و اینترنت و از بستر فضای مجازی با همدیگر در تماس باشیم و آن را برای خود و دیگران خاطره انگیز کنیم و خود و دیگران را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم.
اگر بتوانیم به دورهمی‌های این شب بگوییم «نه» گام مهمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برداشته ایم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 


یک شنبه 30 آذر 1399 - 9:47:14

دسته بندی :