ادعای وزیر خارجه مغرب: روابط ما با اسرائیل به زیان فلسطین نیست

یک شنبه 23 آذر 1399 - 12:55:46
ادعای وزیر خارجه مغرب: روابط ما با اسرائیل به زیان فلسطین نیست

تهران- الکوثر: وزیر خارجه مغرب مدعی شد از سرگیری روابط رباط با تل آویو به زیان فلسطینیان نیست بلکه به روند تشکیل دولت فلسطینی کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به دنبال عادی سازی مناسبات  رباط با تل آویو ، وزیر خارجه مغرب نخستین مصاحبه خود را با یک رسانه  صهیونیستی انجام داد و طی آن مدعی شد:  از سرگیری روابط  مغرب با اسرائیل به زیان فلسطینیان نیست بلکه این روابط به روند تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کنار دولت تل آویو کمک می‌کند.

ناصر بوریطه  در گفت وگو تلفنی با شبکه تلویزیون عبری زبان «کان» ادعا کرد:  مغرب  روابط با تل آویو را به زیان آرمان‌های فلسطین و روند صلح نمی‌بیند بلکه معتقد است که این روابط به صلح و ثبات  در غرب آسیا کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مغرب از راه حل تشکیل  دو دولت حمایت می‌کند، اظهار داشت:  این موضع  به معنای به رسمیت شناختن دولت اسرائیل  از همان ابتداء است و این امر در دهه 90 قرن گذشته میلادی روی داد.

وزیر خارجه مغرب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  « آیا امکان دارد از تل آویو دیدار کنید؟ » گفت : هرچیزی احتمال دارد.

بوریطه انتشار خبر عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی  را در زمان مناسب دانست و گفت: بیش از دو سال و نیم بود که  محمد ششم « شاه مغرب » با دولت آمریکا درباره صحرای غربی و تحولات غرب آسیا مشغول مذاکره بود و این مذاکرات تا آماده شدن شرایط همچنان ادامه داشت لذا توافق از سرگیری روابط با تل آویو اقدام مهمی به شمار می‌رود.
وی درباره امکان افتتاح سفارت مغرب در تل آویو و بالعکس گفت: باید ببینیم که تحولات در آینده چگونه پیش خواهد رفت.
این سخنان وزیر خارجه مغرب در حالی مطرح شده که گروه های فلسطینی  و حتی احزاب سیاسی و تشکلات مدنی در مغرب از سرگیری روابط رباط – تل آویو را محکوم کردند و آن را خیانت علیه آرمان‌های فلسطین دانستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 23 آذر 1399 - 12:55:36