بهره برداری از راه آهن خواف - هرات با حضور رئیسان جمهور ایران و افغانستان

پنج شنبه 20 آذر 1399 - 13:49:20
بهره برداری از راه آهن خواف - هرات با حضور رئیسان جمهور ایران و افغانستان

تهران - الکوثر : راه آهن خواف - هرات به طول ۱۴۰ کیلومتر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیسان جمهوری ایران و افغانستان، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در آئین بهره برداری رسمی از راه آهن خواف -هرات، خطاب به رئیس جمهوری و مردم افغانستان، گفت: امروز روز گشایش برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است؛ دو ملتی که از یک ریشه از یک تاریخ از یک فرهنگ و از یک منطقه در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را به عنوان بهترین یاران یکدیگر حفظ کردند. 


روحانی افزود: روابط ایران و افغانستان همیشه از طریق دلها و اندیشه‌ها و فرهنگها،‌ رفتارها و تلاش‌ها بوده و امروز یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان هم در مراسم افتتاحیه مسیر ریلی خواف - هرات، این پروژه را برای دو کشور تاریخی و حیاتی دانست و گفت: افتتاح این مسیر مهم نتیجه تلاش های خستگی ناپذیر هر دو کشور در بخش اتصال منطقه ای و رسیدن به رفاه اقتصادی آینده است. 


بهره‌برداری از راه‌آهن خواف - هرات، گامی مهم در توسعه شبکه ریلی به شمار می‌رود که ضمن توسعه شرق کشور می‌تواند سهم ایران در ترانزیت کالا بین اروپا و آسیا را افزایش داده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کریدورهای شرق به غرب را تقویت کند.
احداث راه آهن خواف - هرات به عنوان ششمین خط آهن مرزی ایران با همسایگان منطقه، از پروژه‌های مهم زیربنایی است که نقش بسیار بزرگی را در اقتصاد و توسعه ایران و افغانستان خواهد داشت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 آذر 1399 - 13:43:20

عکسهای بیشتر :