حکم تبرئه دادگاه عربستان برای عاملان سقوط جرثقیل در مکه

پنج شنبه 20 آذر 1399 - 13:40:41
حکم تبرئه دادگاه عربستان برای عاملان سقوط جرثقیل در مکه

تهران - الکوثر : دادگاه کیفری عربستان حادثه سقوط جرثقیل در سال ۲۰۱۵ در مکه را که به کشته شدن ۱۱۱ نفر منجر شد، «بلای آسمانی» توصیف و عاملان آن را تبرئه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه سعودی عکاظ اعلام کرد دادگاه کیفری مکه حکم تبرئه ۱۳ متهم حادثه سقوط جرثقیل در سال ۲۰۱۵ از جمله هلدینگ «بن لادن» را صادر کرد.

مطابق این گزارش، دادگاه با استناد به گزارش سازمان هواشناسی و حفاظت از محیط زیست مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی در روز حادثه و روز قبل از آن، رأی به تبرئه متهمان این حادثه داد.

دادگاه مکه اعلام کرد آنچه در روز حادثه در مکه رخ داد را می‌توان جزء بلای آسمانی دانست که احتیاط و هوشیاری درباره آن ـ اگر محال نباشد- قطعا دشوار است.

دادگاه با اشاره به اینکه در گزارشات دایره قضایی هیچ سندی مبنی بر اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع طوفان‌های شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد، شرکت بن لادن را در این باره مقصر نشناخته است. 

حادثه سقوط جرثقیل در موسوم حج سال ۲۰۱۵ منجر به کشته شدن ۱۱۱ نفر و زخمی شدن شماری زیادی از زائران خانه خدا شد.

هلدینگ «بن لادن» که به غول ساختمان‌سازی در عربستان سعودی معروف است، توسط «محمد بن لادن» پدر «اسامه بن لادن» سرکرده سابق القاعده در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 آذر 1399 - 13:37:22

دسته بندی :