در پیامی به سازمان های بین المللی؛

قالیباف مجازات آمران ترورشهید فخری زاده را خواستار شد

سه شنبه 11 آذر 1399 - 9:42:33
قالیباف مجازات آمران ترورشهید فخری زاده را خواستار شد

تهران - الکوثر :  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر حق مسلم تهران برای پیگیری مجازات قطعی آمران اقدام تروریستی سازمان یافته ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس اتحادیه بین المللی و دبیران کل پارلمانهای کشورهای اسلامی و رئیسان برخی از پارلمانها، ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.
قالیباف تصریح کرد: ترور شهید فخری زاده در حالی صورت گرفت که  این دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی با ایفای نقشی برجسته، مدیریت تیم علمی متشکل از دانشمندان ایرانی را در تولید نخستین کیت بومی تشخیص و واکسن کرونا برای شهروندان ایرانی اعم از زنان و کودکان و همچنین مشارکت در تلاش های بین المللی به منظور مهار این بیماری مهلک برعهده داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: شواهد و مستندات اولیه دلالت بر آن دارد آمران شناخته شده این جنایت که فهرست طولانی از ترورهای هدفمند فرامرزی در منطقه حسّاس غرب آسیا و فراتر از آن را در کارنامه سیاه خود دارند؛ پشت این ترور غیرانسانی قرار داشته اند.
عناصر تروریستی مسلح، جمعه گذشته خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور را مورد حمله قرار داده و او را به شهادت رساندند.
بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، قطر و ترکیه  ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 آذر 1399 - 9:39:38