پیام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان

چهار شنبه 5 آذر 1399 - 12:46:58
پیام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان

تهران - الکوثر : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی که روز چهارشنبه 5 آذر به مناسبت سالروز تشکیل بسیج منتشر شد ؛ بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا آن را در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استانها و اقشار بسیج قرائت کرد، به این شرح است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است.
در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ی کشوری، در فعالیتهای پیشرو علمی و فناوریهای نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده میشود و حضور بسیج جلوه میکند. ایمان، و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانائیها و گره‌گشائیها است. و اینها خود نعمتها و موهبتهای خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود.
بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.

سیّد علی خامنه‌ای
۵ آذر ۱۳۹۹

بسیج مستضعفان در سال1357 با فرمان  امام خمینی  (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در برهه ای حساس تشکیل شد.

از این منظر بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل ومظهر اقتدار ملت ایران است . آنگونه که در پیام رهبر انقلاب تصریح شده ؛ دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام با اشاره به اینکه ایمان و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره‌گشایی‌ها است، افزودند: این‌ها خود نعمت‌ها و موهبت‌های خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آن‌ها را حفظ کرد و بر آن افزود.

بسیج  از متن جامعه برخاست و با اعتقاد به حرکتی جهادی و ارزشی و با احساس مسوولیت نسبت به سرنوشت کشور ؛نه فقط درعرصه های دفاع مقدس و صیانت از امنیت ایران بلکه در عرصه سازندگی و علم و دانش  نیز گامهای بلندی برداشته است .

در پیام رهبر معظم انقلاب این افتخارات مورد تاکید قرار گرفته است . رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان اهمیت این حرکت جهادی یادآور شدند: در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ی کشوری، در فعالیت‌های پیشرو علمی و فناوری‌های نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می‌شود و حضور بسیج جلوه می‌کند.

یکی از دلایل مهم ماندگاری و رشد اندیشه های بسیجی در عرصه های گوناگون همین نقش آفرینی و اثر گذاری بسیج بوده است .  نقش آفرینی و اثر گذاری بسیج نشان داد که این تشکل مردمی بخوبی می تواند  یکی از پایه های مستحکم  اقتدار  ایران در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمن باشد  که  بخصوص در سال های نخست پیروزی انقلاب از همه جهات ایران را تهدید می کرد .بسیج در چارچوب تشکلی منظم و با پذیرش مسوولیت های خطیر ، ظرفیت های خود را متجلی کرد وبا ایستادگی مقابل فتنه ها و توطئه ، نفوذ ناپذیری خود را در مقابل دشمنان به اثبات رساند. این الگوی موفق  ، مورد توجه حرکت های انقلابی در دیگر کشورها نیز قرارگرفته است . حرکتهای جهادی حزب‌الله لبنان، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت مردمی که در سوریه و در یمن در برابر تروریسم تکفیری و متجاوزان ایستادگی می‌کنند، نمونه‌هایی از عمق راهبردی بسیج در سطح جهان اسلام است.

بسیج در واقع محصول اندیشه ای  هدفمند و متکی بر اراده و تصمیم است  .

محمد حسین جمشیدی عضو  پژوهشکدۀ امام خمینی و انقلاب اسلامی در باره ماهیت  بسیج و روحیه بسیجی می گوید :اندیشه و فرهنگ، بنیان و اساس هر اجتماع انسانی را تشکیل می دهند و تفاوت جوامع بشری به تفاوت در اندیشه، نگرش و فرهنگ آنها باز می گردد."

ازاین دید گاه ؛ بسیج  تفکری مترقی و روبه رشد ومظهر واقعی اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و تلاش دشمنان برای تضعیف پایه های این اقتدار  نشانه از واقعی  بودن  این اقتدار است . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آذر 1399 - 12:46:48